پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کیفیت هوای تهران به گفته دبیر کمیته هماهنگی و نظارت آلودگی هوا در مواقع اضطراری، در وضعیت "هشدار" قرار گرفت.

محمد باقر صدوق، با اشاره به این که پایداری جوی از روز دوشنبه در تهران آغاز شده است، افزود: بر این اساس نتایج ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در وضعیت "هشدار" و مرز "اضطرار" قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران به کودکان و بزرگسالان فعال و کلیه بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد: از فعالیت در هوای آزاد به‌ویژه نقاط مرکزی و پر تردد شهر جدا اجتناب کنند.

وی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شود آلودگی هوای تهران روز پنجشنبه ۲۱ آذر با توجه به تعطیلی آخر هفته باز هم افزایش یابد، گفت: مراتب به استانداری تهران و رییس کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران اعلام شده که در صورت ادامه این روند، جلسه کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران پنجشنبه تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد آلودگی هوا در تهران در برخی نقاط مانند "آزادی" بیش از سه برابر حد مجاز شده است.

یوسف رشیدی - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - گفت: سازمان هواشناسی کشور از روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای پایداری جوی برای تهران پیش‌بینی کرده که متاسفانه میزان آلودگی هوای پایتخت به لحاظ آلاینده ذرات معلق هم‌اکنون در شرایط "هشدار" قرار دارد.

کد خبر 70545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز